ဇာတ္ပြဲ


ကၽြန္ေတာ့္အေဖဘက္ကအဖိုးတို႔႐ြာဘုရားပြဲတုန္းကၾကည့္ဖူးတဲ့ဇာတ္ပြဲတစ္ခုပါ အဲဒီညကသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ႏွစ္ေယာက္သား ထံုးစံအတိုင္း ေလွ်ာက္ျပီးဝီေနတာ ပြဲခင္းထဲေရာက္ေတာ့ ရယ္စရာ႐ြင္စရာ ေအာ္ပရာက႑စေနပါျပီ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေကာင္က
ဝါသနာတူေတြ…ဇာတ္ပြဲပဲၾကည့္ၾကည့္ အျငိမ့္ပဲၾကည့္ၾကည့္ လူရြင္ေတာ္ပ်က္ခန္းနဲ႔ စတိတ္႐ႈိးခန္းပဲၾကည့္တယ္ က်န္တဲ့အခန္းေတြမွာေတာ့ ဗူးသီးေၾကာ္ေၾကာ္ရင္းရြာလူၾကီးမသိေအာင္ ႐ြာထြက္႐ွန္ပိန္ေလးပါတြဲခိုးေရာင္းတဲ့ ပြဲခင္းေဘးကဆိုင္ေတြမွာ႐ွိေနလိမ့္မယ္ ဒါမွမဟုတ္ ကန္သင္း႐ိုးေဘာင္ေပၚထိုင္ျပီး ဒီညဘယ္ပ်ိဳပ်ိဳေမလံုမေခ်ာကိုအိမ္လိုက္ပို႔ရင္းအီစီကလီလုပ္ရင္ေကာင္းမလဲလို႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေဆြးေႏြးေနလိမ့္မယ္
ဒါမွမဟုတ္ ဓါတ္မီးေရာင္တဝင္းဝင္းနဲ႔ ပြဲခင္းထဲ ဟိုထိုးဒီထိုးျပီး လွတပတ မ်က္ႏွာေလးေတြကို႐ွာေဖြေနလိမ့္မယ္
ခုေတာ့favorite sectionကက်လာျပီဆိုေတာ့လည္း ဇာတ္စင္နဲ႔အေနေတာ္ေလာက္မွာေနရာယူျပီးႏွပ္ေနလိုက္တယ္ ေဘးဘီဝဲယာကိုအကဲခတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘယ္ပ်ိဳပ်ိဳေမမွ႐ွိမေနပါ အိုအိုေမၾကီးေဒၚေဖါထူးၾကီးသာေျပာင္းဖူးဖက္ၾကီးရဲကနဲ ရဲကနဲ ေနေအာင္ဖြာ၍ စတိတ္ခင္းကိုမိန႔္မိန္႔ၾကီး႐ႈစားေတာ္မူေနေလသည္ အင္း…ေနရာေ႐ြးမွားသြားျပန္ျပီ ကိစၥေတာ့မ႐ွိ ဒါေလးေတာ့ခဏသည္းခံလိုက္မည္ ျပီးရင္ဆက္လွိမ့္မည္.....

အင္း...ၾကံဳတုန္းေျပာရပါဦးမည္ ေဒၚေဖါထူးသည္ေပါ့ေသးေသးေတာ့မဟုတ္ေပ၊ ေလးၾကီးၾကီးျဖစ္သည္။ ေ႐ြတိဂံုဘုရားလည္းဖူးဖူးသည္ ရန္ကုန္တိရိစၦာန္ဥယ်ာဥ္လည္းသြားဖူးသူျဖစ္၍ ရြာထဲမွာေတာ့ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္႐ွိသူဆိုရမည္၊ ေရြတိဂံုဘုရားသြားဖူးတုန္းကဆို ဘုရားၾကီးကိုေမာ့ေမာ့ၾကည့္ျပီး “ဒီေလာက္ျမင့္တာ...ထီးေတာ္ကိုဘယ္လိုတင္ၾကပါလိမ့္?” ဆိုျပီးအံ့ၾသစိတ္နဲ႔ေမာ့ၾကည့္ေနတာ တစ္နာရီၾကာတယ္ ေနာက္ေတာ့သိခ်င္စိတ္ကိုျမိဳမသိပ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့အဆံုး အနားကဘုရားဖူးတစ္ေယာက္ကိုေကာက္ကာငင္ကာေမးလိုက္သတဲ့။ အဲဒီမွာဘုရားဖူးကလည္း စိတ္အခ်ဥ္ေပါက္ေပါက္နဲ႔ျပန္ေျဖလိုက္တာက “အေဒၚရယ္...ဒါမ်ားအဆန္းလုပ္လို႔ အရင္ဆံုးဘုရားကိုေအာက္ေျခကေနလွဲ ထီးေတာ္ကိုတပ္ ျပီးေတာ့ ဘုရားကိုျပန္မ ဒါပဲေပါ့ ထီးတင္တာ”....“ေၾသာ္?? အဲလိုလား...? ဟုတ္တာေပါ့ ..ေတာ္ေတာ္တံုးတဲ့ငါပဲ ဒါေလးေတာင္မေတြးမိဘူး”ဆိုျပီး ရြာလည္းျပန္ေရာက္ေရာ ေ႐ြတိဂံုဘုရားၾကီးအလြန္သပၸာလ္ အလြန္ၾကီး အလြန္ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းေၾကာင္း အေၾကာင္းမသိသူေတြအေနႏွင့္ထီးေတာ္အျမင့္ကိုၾကည့္၍ အံ့ဘြယ္ဘနန္းျဖစ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း....တကယ္ေတာ့ ဘာမွအံ့ၾသစရာမဟုတ္ေၾကာင္း ဘုရားကိုလွဲျပီးထီးေတာ္ကိုတင္ၾကျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း ေန႔႐ွိသ၍ေလွ်ာက္ေျပာရာ တစ္႐ြာလံုးသတင္းေမႊးသြားေတာ့၏။ တခါကလည္း ထိုင္းမွာအလုပ္သြားလုပ္တဲ့တူကဖုန္းဆက္လာမယ္ဆိုလို႔ ျမိဳ႕ထဲသြားဖို႔ကားေစာင့္တာ ကားလည္းလာေရာ အေ႐ွ႕ခန္းကိုမွထိုင္မယ္တကဲကဲျဖစ္ေနေတာ့တယ္ “မရဘူး....ဒါဘုန္းၾကီးေတြအတြက္သီးသန္႔ေနရာ”ဆိုလည္းမရဘူး ထိုင္မယ္ပဲ..။စပယ္ယာလည္းစိတ္မ႐ွည္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ “ခင္ဗ်ားဘာျဖစ္လို႔ဒီေလာက္အေ႐ွ႕ခန္းထိုင္ခ်င္ေနရတာတုန္း..အထဲမွာလည္းေနရာကေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ႐ွိရဲ႕သားနဲ႔?” လို႔ေမးေတာ့ “နင္ဘာသိလဲ ? ငါ့တူကဆယ္နာရီထိုးရင္ဖုန္းေခၚမွာဟဲ့ အေနာက္ကေနထိုင္ျပီးလိုက္ရင္ အခ်ိန္အရမ္းေနာက္က်သြားမွာေပါ့ အခ်ိန္မမွီရင္ဘယ္လိုလုပ္မလဲ? အဲဒါေၾကာင့္ျမန္ျမန္ေရာက္ေအာင္အေ႐ွ႕ခန္းမွာထိုင္မွာဟဲ့ မသာရဲ့ သိပလား?” လို႔စပယ္ယာကိုျပန္ေဟာက္ေတာ့ စပယ္ယာလုပ္သူက စိတ္ဆိုးရခက္ ေဒါသထြက္ရခက္နဲ႔ “ခင္ဗ်ားသေဘာဗ်ာ...ခင္ဗ်ားသေဘာ” လို႔ေအာ္ျပီး ေဆာင့္ၾကီးေအာင့္ၾကီးနဲ႔ထိုင္ခြင့္ျပဳလိုက္သတဲ့၊ ကားထဲကလူေတြကေတာ့ အားလံုးျပံဳးစိစိနဲ႔ ။..အဲ....ဇာတ္ပြဲအေၾကာင္းဆက္မည္... ကန္႔လန္႔ကာစစဖြင့္ျခင္း လူ႐ြင္ေတာ္နဲ႔မင္းသမီးစကားႏိုင္လုၾကသည္…
လူပ်က္=“ ေဟ့ ၾကက္မတြန္လို႔မိုးမလင္းဘူးကြ ၾကက္ဖတြန္မွမိုးလင္းတယ္
မင္းသမီး= “အဲလိုမေျပာနဲ႔ အဲဒီၾကက္ဖကေရာ ဘယ္ကထြက္လာတာတုန္း?”
လူပ်က္= “ေယာက်ၤားဆိုတာ ဘုရားျဖစ္ခြင့္႐ွိတယ္ မိန္းမေတြဘုရားျဖစ္ခြင့္မ႐ွိဘူး အဲဒါေၾကာင့္
ငါတို႔ေယာက်ၤားေတြသာျမတ္တယ္ သာတယ္ နင္တို႔မိန္းကေလးေတြကယုတ္ညံ့တယ္

မင္းသမီး=“ ေၾသာ္…အဲဒါဆိုအဲဒီဘုရားကို ဘယ္သူကေမြးေပးတာတုန္း? မယ္ေတာ္မာယာမ႐ွိဘဲနဲ႔ဘုရားဆိုတာပြင့္လာစရာ
အေၾကာင္းမ႐ွိဘူး

လူပ်က္= “ေဟ့ေဟ့ အဲလိုေတာ့တဖက္သတ္မေျပာနဲ႔ကြ...မယ္ေတာ္မာယာခ်ည္းပဲလည္းျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး တဖက္တလမ္းက
လုပ္အားေပးတဲ့ သုေဓၵါဓနမင္းၾကီးကိုလည္းထည့္တြက္ဦးမွေပါ
”့ (ရယ္္သံေတြဟိုကဒီက ထြက္လာသည္)
မင္းသမီး= “အျခားမၾကည့္နဲ႔ ျမိဳ႕တကာ့ျမိဳ႕ေတြမွာေတာင္ ေမျမိဳ႕ပဲ႐ွိတယ္ ေမာင္ျမိဳ႕ဆိုတာမ႐ွိဘူး အဲဒါေၾကာင့္မိန္းကေလး
ဆိုတာ ေယာက်ၤားေတြထက္ သာတယ္”

လူပ်က္= “ဘာလို႔မ႐ွိရမွာလဲ သိပ္႐ွိတာေပါ့ ငါတို႔ေယာက်ၤားနာမည္နဲ႔ျမိဳ႕ေတြ” အဲဒီမွာမင္းသမီးက စိတ္႐ႈပ္ေထြးတဲ့ဟန္နဲ႔
ဘယ္မွာ႐ွိလို႔လဲ?” ဆိုျပီးအသံစာစာေလးနဲ႔ေအာ္ေတာ့ လူ႐ြင္ေတာ္က အသံျပတ္နဲ႔ “ေတာင္ၾကီး” တဲ့
ပြဲခင္းတစ္ခုလံုးေဝါကနဲ ဝိုင္းရယ္ၾကသည္ ေဘးနားကအေဒၚၾကီးကအဆိုးဆံုး ရယ္လိုက္သမွ တကိုယ္လံုးကို
သိမ႔္သိမ့္ခါေနတယ္
မင္းသမီး= “ဒီမွာ႐ွင့္ အျခားမၾကည့္နဲ႔ မီးဖိုေခ်ာင္သံုးပစၥည္းေတြမွာေတာင္ ေယာင္းမဆိုတာပဲ႐ွိတယ္ ေယာင္းထီးဆိုတာမ႐ွိဘူး
အဲဒါေၾကာင့္မိန္းကေလးေတြသာ သာတယ္”

လူပ်က္= “အမိရယ္…မင္းဘာမွမသိဘဲေလွ်ာက္ေျပာတယ္ မီးဖိုေဆာင္မွာလည္းေယာက်ၤားနာမည္နဲ႔
အသံုးအေဆာင္ေတြ႐ွိတာပဲေပါ႔
” အဲဒီမွာမင္းသမီးက ႐ႈး႐ႈး႐ွား႐ွားနဲ႔ ဘာ႐ွိလဲ ဘာ႐ွိလဲ အလကားေလွ်ာက္ေျပာ ႐ံႈးျပီ
မဟုတ္လား ? ဝန္ခံလိုက္စမ္းပါတဲ့
မင္းသမီးကအဲလိုလည္းရန္ေတြ႔ေရာ လူ႐ြင္ေတာ္က မခ်ိဳမခ်ဥ္မ်က္ႏွာနဲ႔ျပန္ေျပာလိုက္တာက “င႐ုတ္က်ည္ေပြ႔” တဲ့
ပြဲခင္းတစ္ခုလံုးပတ္တုတ္လို႔မရေတာ့ပါ ေဘးနားကေဒၚေဖါထူးၾကီးဆို ေရေတြသီးျပီး တခြီးခြီးကိုျဖစ္ေနေတာ့သည္
ေနာက္ပိုင္းစကားႏိုင္လုတာအားမရ၍လူျခင္းပါျပိဳင္ၾကေလေတာ့သည္။
လူပ်က္က မင္းသမီးလိုက္လုပ္ဖို႕ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ကၽြမ္းထိုး ေမွာက္ခံု ဟိုကား ဒီကား ဟိုလိမ္ဒီလိမ္ေတြေလွ်ာက္လုပ္
မင္းသမီးကလည္းအားက်မခံ အ႐ံႈးမေပးဘဲ လိုက္လုပ္ အဲဒါကိုၾကည့္ျပီးပြဲခင္းပရိတ္သတ္ေတြကရယ္
ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္းရယ္ ေဒၚေဖါထူးၾကီးဆိုအဲဒီညကရယ္တာ ပါးစပ္ေတာင္႐ြဲ႕သြားတယ္ (တကယ္ေျပာတာ) ေနာက္မွ႐ြာက
တတ္ကၽြမ္းတဲ့အေၾကာျပင္ဆရာေတြနဲ႔အခ်ိန္ယူႏွိပ္လိုက္မွျပန္ေကာင္းသြားတယ္ ေနာက္ဆံုးအဲဒီ႐ြာမွာေျပာစမွတ္ျဖစ္သြားတာက “တို႔႐ြာမွာလာကသြားတဲ့ပြဲကေကာင္းသလားမေမးနဲ႔ ပါးစပ္ေတာင္႐ြဲ႕တယ္”ဆိုပဲ ။

2 comments:

maylay said...

ဟာသဥာဏ္ေကာင္းေကာင္းရွိတယ္ေနာ္။ နည္းနည္းေလး အားလို႔ ဟိုး ေအာက္ဘက္က ပိုစ့္ေတြကို လိုက္ဖတ္ေနတာ ဒီပိုစ့္ေလးလညး္ေကာင္းတာပါပဲ။ ျမန္ျပည္က ဇာတ္ပြဲထဲကို ျပန္ေရာက္သြားတယ္။ ၾကည့္ဖူးေပမယ့္ ဒီလို ေစ့ေအာင္ ျပန္မေရးတတ္ဘူး ။ ကိုၾကီး အမွတ္သညာေကာင္းတယ္ ေတာ္တယ္

linn said...

ဟာသအေဟာင္းေလးေတြ ျပန္လိုက္ဖတ္တာ ဖတ္ရင္းနဲ႕ ပါးစပ္႐ြဲ႕သြားေတာ့မလို႕ ..အခ်ိန္မီ ဘရိတ္အုပ္ထားလိုက္တယ္ ..(ရယ္တာကို ..)

 
©2009 ♬သားၾကီး♪ | by TNB